”Prima vizită la ... bibliotecă”



”E greu să uit prima mea zi în vizită la bibliotecă. Era vacanța de vară. O zi în care soarele ardea, oriunde te-ai fi ascuns de razele lui. Aflasem de la Letiția, de lumea plină de mister a bibliotecii de aceea mă îndreptam cu pași grăbiți către acel loc.
Când am pășit înăuntru, un val de răcoare mi-a înghețat mâinile și picioarele. Soarele abia dacă putea să lumineze această încăpere veche, cu miros de mucegai cu geamuri mici și dușumeaua care scârțâia la fiecare pas. De după rafturi a ieșit în întâmpinarea mea doamna bibliotecară și mi-a spus : ”Ce fetiță frumoasă!”. Mi-a arătat rafturile cu cărți pentru copii și m-a lăsat să îmi aleg ce cărți am vrut eu. Din acea zi am trecut mereu pe la bibliotecă, împreună cu Letiția sau singură, până când am descoperit că biblioteca e la un pas de noi și nu e zi în care să nu îi trecem pragul, mai ales că, acum biblioteca e altfel. E ca un castel pentru copii, cu pereții colorați, cu multă lumină, un loc unde  noi învățăm și ne distrăm, fiind prezenți la toate activitățile pe care le pregătește pentru noi doamna bibliotecară.
Nu voi uita seara în care a trebuit să urcăm la bibliotecă cele 5000 de cărți donate de către Fundația Mereu Aproape și de momentul în care voiam să mă văd la televizor, nici de zilele în care am desenat baloane, sau am primit cărți și diplome, sau am făcut curat în centrul comunei și  doamna ne-a pregătit câte o surpriză pentru fiecare, nu voi uita niciodată  întâlnirea cu realizatorul TV Irina Păcurariu care a vorbit cu noi ca și cum am fi fost niște oameni mari.
Biblioteca este pentru mine cel mai minunat loc de pe pământ.”
                                                                             Caia Delia, absolventă clasa a IV-a


Niciun comentariu: