”Voi știți ce înseamnă ludotecă?”



         Astăzi îmi vine să strig în gura mare că avem ludotecă.
         Da, chiar dacă nu vă vine să credeți, chiar avem ludotecă. (nu cred că știți ce înseamnă ludotecă).                                                                                 Nu știu ce vrăji face doamna bibliotecară, dar mereu  avem parte de surprize plăcute. (să știți că nu e vrăjitoare, dar nu știu cum să vă spun, ca să înțelegeți!) Ne-a promis (și se ține de promisiuni) că de 1 iunie vom avea parte de altă surpriză. (eu, naivă, credeam că vin din nou cei de la TV să ne filmeze.). În fiecare zi o întrebam ce se va întâmpla, dar …. tăcere și zâmbete.
         Pe 2 iunie trebuia să vin, împreună cu toți voluntarii Bibliofan, la ora 10, la bibliotecă (eu în costum popular pentru piesa ”Iliuță de la munte”). De unde atâta răbdare?! La ora 8, 30 (și credeam că voi fi prima) am furat singurul trandafir (galben) înflorit din grădină (pentru doamna)  și am fugit la bibliotecă. La ușă, trei colegi și pe drum doamna, cu două farfurii (nu-i stătea bine). Am urcat, ca de obicei, primii, zgomotoși și plini de curiozitate și ne-am blocat la intrare. Peste tot erau jucării colorate, două rafturi pline de cutii cu jocuri. Nu știam la ce să mă uit. Aveam voie să facem orice. Ne-am jucat de nu mai puteam respira (costumul meu popular arăta jalnic). Am scotocit prin cutii, am scos la iveală toate jocurile, ne-am bucurat, ne-am mirat, eram ca într-o poveste. Doamna ne ruga să facem ordine că avem invitați și oaspeți, dar cine să o asculte. Noroc că pregătisem inimioarele cu mesajele de mulțumire (eu le-am scris cel mai frumos mesaj ”Vă iubesc din toată inima!”) pentru cei care ne-au adus jucării, și le-am lipit, cu grijă, pe o inimă mai mare roșie (era perfectă pentru că a fost ideea mea) cu o zi înainte, altfel…
Și fiecare zi, de atunci, e aproape la fel la ludotecă. Ne întâlnim mari și mici și ne jucăm fiecare cum și cu ce vrea, doar că trebuie să fim politicoși, respectuoși, să avem grijă de jucării și să facem ordine la final (nu e mare lucru)... În rest, e ca un vis frumos, tare frumos.
                                               Letiția Asavei

Niciun comentariu: